Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone
Ερωτηματικά διατυπώνουν αρκετοί στον Πειραιά για το μέλλον της ακτοπλοϊκής εταιρείας NEL Lines μετά την απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας κ. Θοδωρή Δρίτσα να υιοθετήσει την πρόσφατη σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και να την κηρύξει έκπτωτη από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Δεν είναι λίγοι στην Ακτή Μιαούλη που εμφανίζονται επιφυλακτικοί για το εάν θα φανεί στον ορίζοντα επενδυτής που θα της δώσει το «φιλί της ζωής» σε μια στιγμή που τα πλοία της δεν εκτελούν πλέον δρομολόγια στις ελληνικές θάλασσες αφήνοντας ανοιχτό το πεδίο για άλλες ανταγωνίστριες εταιρείες όπως η Blue Star Ferries και η Hellenic Seaways.
Χαρακτηριστικό πάντως του σκεπτικού της ΝΕΛ για την «επόμενη ημέρα» είναι το απόσπασμα πρόσφατης ανακοίνωσής της: «Η εταιρεία εξετάζει τρόπους αναπλήρωσης των εσόδων με τη ναύλωση των πλοίων της στο εσωτερικό ή κατά προτίμηση στο εξωτερικό καθ’ όσον έχει αποδειχθεί πλέον ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες συνεχιζόμενης και εντεινόμενης της οικονομικής κρίσεως δεν αποτελούν πλέον κερδοφόρο επιχειρηματική δραστηριότητα».

Αγωνία για τους εργαζόμενους
Η αγωνία κορυφώνεται και για τους περίπου 370 εργαζομένους του ομίλου την ίδια στιγμή που έχουν τεθεί σε καθεστώς προστασίας οι ναυτικοί μέλη των πληρωμάτων πέντε πλοίων της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου που ζητούν την καταβολή δεδουλευμένων.
Σχετική απόφαση επιδόθηκε για κοινοποίηση στους 20 ναυτικούς του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Aqua Jewel», στους 33 του «European Express», στους 43 του «Μυτιλήνη», στους 37 του «Θεόφιλος» και στους 53 του «Ταξιάρχη». Σημειώνεται πως η Hellenic Seaways έχει αφήσει ανοικτό ενδεχόμενο για «απορρόφηση» ναυτικών της ΝΕΛ.
Επίσης προκηρύχθηκε σχετικός διαγωνισμός για τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, προκειμένου να κατατεθούν προτάσεις από τις ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες για την εκτέλεσή τους με πλοία όμως έως 12 ετών.
Η προθεσμία για τις προτάσεις έληξε την Τρίτη το μεσημέρι, ωστόσο δεν υπήρξε ενδιαφέρον από καμία εταιρεία και την Πέμπτη αναμένεται να συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών προκειμένου να προχωρήσει πιθανότατα σε αλλαγή της υπάρχουσας σύμβασης με αλλαγή όρων και προϋποθέσεων. Ενδιαφέρον για τα συγκεκριμένα δρομολόγια έχει εκφράσει η Ηellenic Seaways.
Παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου
Χαρακτηριστικό είναι ότι τις προηγούμενες ημέρες γνωστοποιήθηκε η απόφαση του διευθύνοντος συμβούλου της ακτοπλοϊκής εταιρείας κ. Γιάννη Αβραντίνη να υποβάλει την παραίτησή του.
Εν τω μεταξύ σε ανακοίνωσή της η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου που εκδόθηκε τη Δευτέρα σημειώνει ότι με την από 11.6.2015 απόφαση της γενικής συνελεύσεως της εταιρείας εξελέγη νέο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο θα συγκροτηθεί σε σώμα την Τετάρτη 24 Ιουνίου.
Και αναφέρει ότι «εν όψει της συνεδριάσεως του διοικητικού συμβουλίου για τη συγκρότησή του σε σώμα και την ανάθεση αρμοδιοτήτων, ο κ. Αβραντίνης έθεσε στη διάθεση του νέου διοικητικού συμβουλίου την παραίτησή του από την ιδιότητα του διευθύνοντος συμβούλου. Διευκρινίζεται ότι η απόφαση για ορισμό ή μη νέου διευθύνοντος συμβούλου θα ληφθεί κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου την 24.6.2015. Μέχρι τότε ο κ. Αβραντίνης εξακολουθεί να ασκεί πλήρως τα καθήκοντά του».

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «περαιτέρω με την ίδια απόφαση της γενικής συνελεύσεως αποφασίστηκε η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, η δε βασική μέτοχος Altana Navigation Ltd, δήλωσε ότι αδυνατεί να καλύψει το ποσοστό της αύξησης που της αναλογεί. Εν όψει τούτου η διοίκηση αναζητεί νέους επενδυτές που θα συμβάλουν στη διατήρηση της δραστηριότητας της εταιρείας και την υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης».
Ακόμη η NEL Lines τονίζει ότι «τυχόν έκπτωση από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια θα έχει ως επίπτωση την απώλεια των εσόδων των σχετικών συμβάσεων η οποία όμως αντισταθμίζεται από την έτι περαιτέρω μείωση των ζημιών καθ’ όσον η εκμετάλλευση ήταν ζημιογόνος».

Και καταγγέλλει: «Οι ζημίες οφείλοντο στην από πλευράς ελληνικού Δημοσίου στρεβλή εφαρμογή των όρων των συμβάσεων και στην καθυστέρηση καταβολής των μισθωμάτων συνεπεία τόσο της γενικότερης δημοσιονομικής κατάστασης όσο και τις γνωστές σε όλους γραφειοκρατικές αγκυλώσεις».
Αναφέρει δε χαρακτηριστικά: «Εις επίρρωσιν τούτου, σημειώνεται ότι με τη σύμπραξη των συστημικών τραπεζών και των αρμοδίων υπουργείων, ο κλάδος λειτουργεί ως ολιγοπώλιο και με εφαρμογή εναρμονισμένων πρακτικών από τις εταιρείες έχει την τάση να μετατραπεί σε ολιγοπώλιο-μονοπώλιο».

Σχόλια